Ana Sayfa
Duyurular
Uluslararası Eğitim Günü Çevrimiçi Panelimiz Gerçekleşti

Uluslararası Eğitim Günü Çevrimiçi Panelimiz gerçekleşti

Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 2018’de ilan edilen ve bu yıl üçüncü kez kutlanan Uluslararası Eğitim Günü vesilesiyle Sakarya Üniversitesi Kadın Araştırma Uygulamaları ve Araştırma Merkezi (SAÜKAM), UNESCO Türkiye Milli Komisyonu’nun desteğiyle “Kapsayıcı Eğitim ve Eğitimde Eşitsizlikler” çevrimiçi paneli düzenledi.

SAÜKAM müdürü Doç. Dr. Handan AKYİĞİT’in modaratörlüğünde gerçekleştirilen panelde alanında uzman üç farklı öğretim üyesi sunumlarını aktardı. Panel  UNESCO Türkiye Milli Komisyonu Eğitim ihtisas Komitesi Üyesi Prof. Dr. Ali Çağatay KILINÇ’ın açılış konuşmasıyla başladı. Ardından sırasıyla Doç. Dr. Saime Özçürümez (Bilkent Üniversitesi) “Zorunlu Göç Bağlamında Kapsayıcı Eğitim Ekosistemi ve Öğretmenlerin Geçmiş Göç Deneyimi: Kuramlar, Tutumlar ve Etkileşimler”; Prof. Dr. Mustafa Öztürk (Erciyes Üniversitesi) “Etkili Sosyal İçerme İçin Kapsayıcı Eiğitim” ve Doç. Dr. Bekir S. Gür (Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi) “Ulusal ve Uluslararası Göstergeler Işığında Türkiye’de Eğitimsel Eşitsizlikler” başlıklı sunumlarını  gerçekleştirdiler.

Panelde eğitimde fırsat eşitsizliği farklı boyutlarıyla tartışılırken böyle bir günde eğitim hakkını dile getirmenin, ülkedeki ve dünyadaki eğitim sorunlarına dikkat çekmenin eğitim paydaşları için bir fırsat olacağı kaydedilerek Türkiye’de kapsayıcı eğitim, eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması için yapılması öngörülen temel konular tartışıldı.

Çok sayıda katılımcının da eşliğiyle gerçekleştirilen panelde en son SAÜKAM müdürü Akyiğit herkes için eşit eğitim ilkesini sağlayabilmek gayesiyle kimseyi geride bırakmamak için özellikle yerel ölçekli politikaların geliştirilmesi gerektiğine dikkat çekti. SAÜKAM'ın bu noktada duyarlı çalışmalar yapmaya özen gösterdiğini ifade etti. Akyiğit başta kız çocuklarına, göçmenlere, yerlerinden edilmiş kişilere ve mültecilere özel ilgi göstermek; öğretmenleri, velileri destekleyerek etkili, adil ve gerçekçi kapsayıcı eğitime yönelik çözüm önerileri sunulmasını sağlamak için her okulda “okul sosyologu” bulunmasının önemli bir başlangıç olabileceği konusunda çağrıda bulundu.

 

Fotoğraflar